About Me

My photo
Seindah mawar, masihkah boleh disama ertikan dengan wanita kini? Indah wanita dipermainkan, masihkah ia indah jika sedemikian? Keindahan itu kini sirna berganti hina. Wanita bagai mawar. Durinya tajam ntuk memagar. Wanita juga hina seperti mawar. Duri yang bawah tidak mampu melawan serangan dari atas. Kelopak demi kelopak terlerai. Madunya dicalit, Kasmarannya diperkosa, dirakusi bagai sang hamba. Wanita, kita mawarNya yang hina. Diberikan kecantikn agar dijaga, bukan untuk dibangga. Mawar lagi indah bila dijumpai di tengah belantara, bukan di tengah hutan konkrit yang membinasa! Biarpun mawar itu tumbuh di rimba batuan, durinya harus tinggi, harus tajam dan menyengat. Usah engkau mendabik dada wahai mawar, kerna engkau..juga aku. Kita, hanyalah sekuntum mawarNya yang hina.

Saturday 9 April 2011

hasrat qalbi :

sebut aksara hijrah, mmang  mudah untuk dilafaz..namun plaksanaannya sukar sekali. qalbi acapkali mahu, tersangat mahu mmbuat satu penghijrahan ke atas diri :: tidur awal, bangun awal :: namun, masih xkunjung jayanya. -__-"

tdo awl cam garfield ^_^


sang hina punyai teman. dia acapkali menjadi tempat pertanyaan. mengenai pengurusan masa, ini salah satu cadangannya. bangun awl namun perlu juga tdur awal. atas kehinaan diri, saranannya dicuba. 2minggu tp masih tidak berjaya. katanya jam biologi masih belum biasa. jadi diri masih perlu mencuba. namun, dari minggu ke minggu amanah makin mberati dada. perngorbanan perlu ada. hum, nk xnk atas kperluan kerja, masa tidur dilewatkan juga. aduyaiii~

teman itu ada bercanda, katanya ada pnyakit imsonia. tidak la teman. :)

xnk sampai jadi macam nie -__-"


apa2 pun, sememangnya diri masih mencuba. penghijrahan memakan masa. masih terus mencuba dan mencuba!! ajjaaa~~~


~ saya buat sehabis baik untuk bangun awl setiap hari ~

No comments:

Post a Comment