About Me

My photo
Seindah mawar, masihkah boleh disama ertikan dengan wanita kini? Indah wanita dipermainkan, masihkah ia indah jika sedemikian? Keindahan itu kini sirna berganti hina. Wanita bagai mawar. Durinya tajam ntuk memagar. Wanita juga hina seperti mawar. Duri yang bawah tidak mampu melawan serangan dari atas. Kelopak demi kelopak terlerai. Madunya dicalit, Kasmarannya diperkosa, dirakusi bagai sang hamba. Wanita, kita mawarNya yang hina. Diberikan kecantikn agar dijaga, bukan untuk dibangga. Mawar lagi indah bila dijumpai di tengah belantara, bukan di tengah hutan konkrit yang membinasa! Biarpun mawar itu tumbuh di rimba batuan, durinya harus tinggi, harus tajam dan menyengat. Usah engkau mendabik dada wahai mawar, kerna engkau..juga aku. Kita, hanyalah sekuntum mawarNya yang hina.

Tuesday 5 April 2011

kasmaran pada dunia membawa binasa

ntah kenapa terpanggil untuk menulis tentang isu politik terkini. DATUK T. VIDEO SEX tentang pmimpin pmbangkang sedang hangat diperkatakan. sbagai salah sorang daripada penjawat awam kerajaan, saya terfikir...apakh?

rata-rata blog yg saya ziarah ada mnidakkn (pembangkang) dan ada yang mengiyakan. di sini ada beza antara penulis blog pmbangkang dan kerajaan. panas hati dan mata bila ke blog pngikut kerajaan. penggunaan bahsa yng tak sopan, dan suka sangat letak pic yg agak nude itu. di blok pembangkang, bahasa digunakan tersusun dan tidak ada unsur2 nk jatuhkn mana2 pihak. mereka kelihatan hanya mahu meluahkn pndapat, pegangan dan kpercayaan.

sangat tak berkenan dengan tndakan media. patut ka pic video itu diletak dengan bersaiz besar? sangat memalukan. cuba bayangkn adik2 anda yg umo stahun jagung tengok dan bertanya pada anda " knp pak cik tu xpakai baju. sapa pmpuan tu. depa buat apa?", macam na nk jawab?? jadi, saya syorkan xpayah beli paper. baca aja on9. ok :)

saya malu. malu melihat fenomena politik negara. ce trun bala di malaysia (bukn saya mnta cuma mngajak anda berfikir sejenak), mesti politik aman dari kisah2 hina gini n masing2 nk buat baik demi kebaikan a.k.a kepentingan sndiri.

saya rasa, msti ada warganeg lain yg tergelak melihat skndal politik di negara kita. melihat pada ketidakpentingan isu yang diketengah dan dihangatkn media nie, saya terpk yg m'sia suatu hari nnt akan jatuh d tangan musuh dalam kelambu (peribahasa xbetul tu). na u'zu billah min zalik -_-""

jgn sampai anda mninggalkn dunia tanpa isi dunia mendoakan anda.

No comments:

Post a Comment