About Me

My photo
Seindah mawar, masihkah boleh disama ertikan dengan wanita kini? Indah wanita dipermainkan, masihkah ia indah jika sedemikian? Keindahan itu kini sirna berganti hina. Wanita bagai mawar. Durinya tajam ntuk memagar. Wanita juga hina seperti mawar. Duri yang bawah tidak mampu melawan serangan dari atas. Kelopak demi kelopak terlerai. Madunya dicalit, Kasmarannya diperkosa, dirakusi bagai sang hamba. Wanita, kita mawarNya yang hina. Diberikan kecantikn agar dijaga, bukan untuk dibangga. Mawar lagi indah bila dijumpai di tengah belantara, bukan di tengah hutan konkrit yang membinasa! Biarpun mawar itu tumbuh di rimba batuan, durinya harus tinggi, harus tajam dan menyengat. Usah engkau mendabik dada wahai mawar, kerna engkau..juga aku. Kita, hanyalah sekuntum mawarNya yang hina.

Thursday 14 July 2016

Di Bawah Bayu

Dengan Nama Allah, Tuhan yang terindah dengan segala zat dan asma'Nya.

Alhamdulillah.

Imbas kembali.

Tanggal 1 April 2014, telah kusedia terbang ke Sabah. SIPITANG. Di situlah tempat akanku bermastautin entah untuk berapa lama. 

4 April 2014, telahku melapor diri di SK ULU BOLE, sebuah sekolah 70km di bawah kaki Gunung Lumaku. Sebuah lembah yang paginya diselendangi kabus dan malamnya berhias beribu matahari nun jaaaaaauh di angkasa sana. Alhamdulillah.

Inilah, Ulu Bole. 

Suasana pagi di Ulu Bole kala berkabus

Kampung Ulu Bole dari kaki bukit Lumaku

Mengintai pelangi

ZatNya nan indah

No comments:

Post a Comment