About Me

My photo
Seindah mawar, masihkah boleh disama ertikan dengan wanita kini? Indah wanita dipermainkan, masihkah ia indah jika sedemikian? Keindahan itu kini sirna berganti hina. Wanita bagai mawar. Durinya tajam ntuk memagar. Wanita juga hina seperti mawar. Duri yang bawah tidak mampu melawan serangan dari atas. Kelopak demi kelopak terlerai. Madunya dicalit, Kasmarannya diperkosa, dirakusi bagai sang hamba. Wanita, kita mawarNya yang hina. Diberikan kecantikn agar dijaga, bukan untuk dibangga. Mawar lagi indah bila dijumpai di tengah belantara, bukan di tengah hutan konkrit yang membinasa! Biarpun mawar itu tumbuh di rimba batuan, durinya harus tinggi, harus tajam dan menyengat. Usah engkau mendabik dada wahai mawar, kerna engkau..juga aku. Kita, hanyalah sekuntum mawarNya yang hina.

Monday 10 June 2013

Salam di Samudera Raya

Bismillah... Dengan Nama Allah Yang Maha Penyayang, lagi Maha Pemelihara. Sungguh, Dialah Tuhan Yang Maha Mengetahui segala rancangan dan percaturan hambaNya. Dialah selayaknya yang mentakdirkan sesuatu itu berlaku dengan kehendakNya.

Satu hari semasa di rumah, Encik S telefon dan berkata "Mai isi borang untuk Tunas Samudera". Sepantas kilat, esok juga kereta bergerak laju meninggalkan bumi NT ke SP. Usai segala urusan, 27 Mei telah menemukan aku dengan teman baru. Anisah, Fatehah, Mama, Amin dan Akmal. Zon Utara, jom gerak ke Selatan!!!

Perjalanan ke Selatan dirasakan amat jauh. Fuh, baru tahu letihnya begini bila duduk saja dalam van. Aduh, borink! Mujur ada geng2 untuk bergebang. heh, Tq semua kawan2.

Tiba di IPTI. rakan-rakan laki dah botak. Salam perkenalan untuk rakan2 dari IPG lain. Jumpa kawan dulu2 masa kenal di UKM dan KOGUM, Ain serta Faris. Kenal rakan FB, Wanie. Ramai rakan2 baru. Tunggu, kita akan menyatu. hehe.

masa senaman pagi dan member yg belum botak lagi.

taraaa!! mizan dah botak n pic ramai2 bfore ke TP.

Makanya, perjalanan ke Tanjung Pengelih juga tidak kurang bosannya. Tidur dan jaga. Tidur dan jaga. Deretan Sawit menjadi tatapan. Sama jalannya seperti hendak ke Baling. Akhirnya, tiba di Tanjung Pengelih. Harmoni dan redup suasana di pinggiran pantai. Tiba di gerbang...

sampai suda!!
Maka..ceritera pra pelayaran dan pelayarannya bermula. Isinya, biar menjadi simfoni kenangan aku, mereka dan dia :)

No comments:

Post a Comment